Schema Ht 2018 20 Aug – 2 Dec

Vill du börjar yoga hos oss går det bra att bara dyka upp på någon av våra klasser.

Nedan schema gäller för dig som har kort hos Daniela. Detta schemat är dynamiskt, dvs du kan se här om klasser blivit inställda eller bytt tema och du kan även boka dig till en klass direkt i schemat. En del webbläsare blockerar scriptet för schemat, därför har vi valt att även lägga det som en jpg längre ner, där ligger alla lärare samlade på samma schema. Med kort hos Daniela kan du även gå på Kirsti och Camillas klasser. Övriga lärare har egna kortlösningar.
  • Du kan bara boka om du har ett klippkort eller köper drop-in på DinBalans. Det går tyvärr INTE boka samma dag, även om du har ett kort.
  • Du kan alltid bara dyka upp på en klass även om du inte bokat dig.
  • Kom i tid om det är första gången. Portkod behövs för att komma in, ingången är från husets baksida.
  • Du kan se schema framåt i tiden genom att välja datum på kalenderikonen

 


 

 

 


 

Om du har några funderingar, ta gärna kontakt med mig. Man kan prova att ringa Daniela för info, men…… det kan vara svårt att lyckas den vägen. Telefonen är avstängd under klasstider, föreläsningar och privatklasser… ja som sagt, allt som oftast. Enklast skickar du ett sms eller mail så svarar jag så snabbt jag kan.

Tel: 0762977246

 


Vilket yogapass passar mig?

Den vanligaste frågan vi får är vilket yogapass man ska välja.

  • Kundalini, Yin och Medicinsk yoga hör till de mjukare formerna som passar alla åldrar och inte ställer fysiska krav på kroppen.
  • Hathayoga är något mer fysisk. Det kan dock variera beroende på klass, allt i från ganska mjuka pass till tuffare utmaningar.
  • Ashtangayogan är bland de mest utmanande formerna. Här får hela kroppen jobba och utmanas i både styrka och smidighet.

Att tänka på:

  • Kom i tid! Speciellt om det är första gången då det kan vara svårt att hitta. Du behöver portkod för att komma in och läraren är inte tillgänglig att ringa om du är sen till en klass.
  • Uppge ditt namn till läraren när du kommer så att du kan bli avbockad.
  • Tänk på att du själv känner din kropp bäst och att du tränar helt på eget ansvar.
  • Under menstruation rekommenderas vila och/eller försiktighet
  • DinBalans ansvarar inte för personliga tillhörigheter & värdesaker. Ta med dina värdesaker in i salen under passet. Ställ dem vid/i hyllan, inte vid din matta.
  • Se till att dricka under dagen före passet, men avstå från att dricka under själva klassen, både för att behålla fokus, andning och värmen i kroppen