Svårt att sova ibland? När man  förstår hur yogan påverkar oss via nervsystemet så kan man även se hur olika yogaövningar kan hjälpa oss till aktivitet eller vila.

Här är ett pass med samlade övningar för bättre sömn, du kan plocka ut och använda övningarna var för sig, eller göra dem ihop, som ett pass innan du går och lägger dig.

Tänk på: Jag har inga djupgående beskrivningar i passen utan de är riktade till dig som redan har gjort passet och vill fortsätta öva hemma men behöver en lathund.

Övriga nycklar: använd alltid djupandning, blickfokus och mantra under passet.


1 thought on “Pass och övningar för att sova bättre”

Zhian Ibrahim · januari 20, 2019 at 2:58 e m

Intresserar och nyfiken på det mesta!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Related Posts

Info

Viryayoga på DinBalans

Du har väl inte missat att vi från och med denna terminen har klasser i Viryayoga!!! Viryayoga är en dynamisk yogaform som med sin fokus på biomekanik gör det möjligt att utöva yoga med minimerad skaderisk och samtidigt systematiskt stärka och mjuka upp kroppen. Ordet virya kommer från språket sanskrit och betyder "energi" eller "kraft". Ett passande beskrivning av hur man känner sig efter en viryayogaklass!

Info

Uppdaterade priser

Åååh, det är alltid läskigt att höja priserna när man är egenföretagare. Men nu har jag skjutit på det i flera år! Vi har faktiskt haft samma priser i mer än fem år, kanske är Read more…

Zamlat

Gravidyoga ht 2019

GRAVIDYOGA  Nästa kursstart 20/8-2019 Gravidyoga är ett fantastiskt verktyg för att stärka kroppen och lugna sinnet under din graviditet. Vi ses i grupp 5 Tisdagar i följd. På klasserna varvas rörelser med förlossningsförberedande andning, meditation, Read more…