mandalas kopia 3

Varmt välkomna till en härlig hösttermin

Vill du börjar yoga hos oss går det bra att bara dyka upp på någon av våra klasser.

Schema

Här kan du se tider för alla klasser, om någon klass är inställd kan du se det här. Du kan se om klassen är värmande (fysisk) eller restorativ (mjuk och lättillgänglig).

Nedan schema gäller för dig som har kort hos Daniela. Detta schemat är dynamiskt, dvs du kan se här om klasser blivit inställda eller bytt tema och du kan även boka dig till en klass direkt i schemat. En del webbläsare blockerar scriptet för schemat, därför har vi valt att även lägga det som en jpg längre ner, där ligger alla lärare samlade på samma schema med färgkod för hur korten är giltiga.

  • Du kan alltid bara dyka upp på en klass även om du inte bokat dig.
  • Kom i tid om det är första gången. Portkod behövs för att komma in, ingången är från husets baksida.
  • Du kan se schema framåt i tiden genom att välja datum på kalenderikonen

Om du har några funderingar, ta gärna kontakt med mig. Man kan prova att ringa Daniela för info, men…… det kan vara svårt att lyckas den vägen. Telefonen är avstängd under klasstider, föreläsningar och privatklasser… ja som sagt, allt som oftast. Enklast skickar du ett sms eller mail för snabb kontakt.

Daniela och Kirstis klasser börjar v 33
Gunvor börjar v.34
Margareta börjar tisdagsklasserna v.35 övriga klasser v.36

Vilket yogapass passar mig?

Den vanligaste frågan vi får är vilket yogapass man ska välja.

  • Kundalini, Yin och Medicinsk yoga hör till de mjukare formerna som passar alla åldrar och inte ställer fysiska krav på kroppen.
  • Hathayoga är något mer fysisk. Det kan dock variera beroende på klass, allt i från ganska mjuka pass till tuffare utmaningar.
  • Ashtangayogan är bland de mest utmanande formerna. Här får hela kroppen jobba och utmanas i både styrka och smidighet.

Att tänka på:

  • Kom i tid! Speciellt om det är första gången då det kan vara svårt att hitta. Du behöver portkod för att komma in och läraren är inte tillgänglig att ringa om du är sen till en klass.
  • Uppge ditt namn till läraren när du kommer så att du kan bli avbockad.
  • Tänk på att du själv känner din kropp bäst och att du tränar helt på eget ansvar.
  • Under menstruation rekommenderas vila och/eller försiktighet
  • DinBalans ansvarar inte för personliga tillhörigheter & värdesaker. Ta med dina värdesaker in i salen under passet. Ställ dem vid/i hyllan, inte vid din matta.
  • Se till att dricka under dagen före passet, men avstå från att dricka under själva klassen, både för att behålla fokus, andning och värmen i kroppen

BOKNINGSSYSTEMET:

Här kommer några direktlänkar som underlättar så du kommer rätt när du ska logga in:


SKAPA ETT KONTO

För dig som ÄR NY och behöver SKAPA ETT NYTT KONTO Registrera dig här: https://dinbalans.karmasoftonline.com/memb…/accounts/sign_up


LOGGA IN FÖR FÖRSTA GÅNGEN och AKTIVERA ditt KONTO

För nyregistrerade elever (läraren har lagt in dig vid din första klass) som SKA LOGGA IN FÖR FÖRSTA GÅNGEN för att AKTIVERA ditt KONTO gör det här: https://dinbalans.karmasoftonline.com/…/registration_upgrade


BARA LOGGA IN

När du HAR ETT AKTIVERAT KONTO och ska Logga in gör det här: https://dinbalans.karmasoftonline.com/memb…/accounts/sign_in