Den här övningen hjälper till att både sträcka ut axlar och höfter och ge energi till både rygg och lår…. Men bäst av allt… Det hjälper förebyggande mot PMS!!

Du ska dock inte göra övningen under själva menstruationen utan mellan. Den hjälper till att balansera dig både mentalt och fysiskt.

 

Gör så här:

barnet stretchbarnet-kamelLägg dig i barnets position och knäpp händerna bakom ryggen. Dra armarna upp, så långt från rumpan du förmår. andas ut här.

Andas in och kom upp stående på knä och skjut höften framåt. Dra in svansen och spänn rumpan för att skydda ryggen.

Växla i ganska rask takt 1-3 min. Avsluta genom att andas in ståendes på knä med ryggen rak och händerna pressade bakåt så långt du kan, gör rotlås och håll andan.

Andas ut och kom ner och vila.

 

Categories: PassZamlat

Related Posts

Workshops

Introduktion i Ashtangayoga 9-11 aug

Introduktionskurs i Ashtangayoga 3 dagars workshop i Ashtangayogans grunder.Denna omgång får du hela 4 klasser varav två teknikklasser, en hel klass med ashtangans första serie samt en klass i andningsgrunder. Ashtangayogan är en av de Read more…

Workshops

Ashtanga Sommarvecka 12-17 Aug

Daniela håller en hel veckas Ashtanga. Den här veckan passar utmärkt för dig som vill fördjupa din Ashtanga och få en perfekt avslutning på sommaren/start på höstterminens yoga! Jag håller ledd Ashtanga, med fördjupande teman som pranayama, bandhas och drishti, bakåtböjare mm.

Info

Terminsstart HT 2019

Terminsstart HT 2019 V.34 Höstens schema börjar rulla fr.o.m v.34. Men vi börjar som du kanske redan sett redan v.32 med introduktionskurs i Ashtangayoga och v.33 en hel veckas djupdykning i Ashtanga! Även om jag Read more…