Mjuka upp dig i Bananaasana. 

Lika härligt som namnet är det att vila i denna ställning. Ett underbart sätt att sträcka ut sidan av kroppen och mjuka upp ryggen. 

Kom in i ställningen:
Ligg på rygg, ta armarna över huvudet och knäpp händerna eller håll om dina armbågar. Flytta nu både armar och ben till höger, så att du blir böjd som en banan. Höfterna ligger kvar, se till att båda sidorna av höften ligger kvar stadigt i golvet.
Om du vill kan du låsa det yttre (vänstra) benet genom att lägga det inre (högra) ovanpå. 

Stanna här 3-5 min. Flytta dig djupare in allteftersom kroppen öppnar sig. Repetera på andra sidan.

Tänk på: 
om du har problem i nedre ryggen, var varsam och experimentera dig fram om det fungerar för dig.
Om du får stickningar i armarna, låt dem vila på en kudde/filt eller ta ned dem. 

Öppnar:
Gallmeredianen
Med armar upp även hjärt/lungmeredianen

Related Posts

Zamlat

Yin/Pressur-Juli

Yin/Pressur- Juli- en linje om dagen Under Den här veckan kommer vi gå igenom en bindvävslinje om dagen i sköna Yin-pressurpass där vi blandar pressur med hjälp av bollar med yinövningar. Pressur är ett fantastiskt Read more…

Workshops

Intro till Sense-In Yoga

Sense-In är baserat på vår stressfysiologi. I Sense-In lär vi oss om hur vårt nervsystem fungerar och med det hur vi kan påverka det i den riktning vi behöver. Vi använder oss sedan av tekniker från olika traditioner som yoga, mindfulness, braingymövningar m.fl. Tre kvällar i Juli går vi igenom grunderna. 17.00-18.45. Vanligt klippkort/drop-in gäller

Info

Terminsstart HT 2019

Terminsstart HT 2019 V.34 Höstens schema börjar rulla fr.o.m v.34. Men vi börjar som du kanske redan sett redan v.32 med introduktionskurs i Ashtangayoga och v.33 en hel veckas djupdykning i Ashtanga! Även om jag Read more…