Här kommer ännu ett gott tips på hur du enkelt kan hålla ryggen stark frisk och rörlig.

Den här övningen både ökar rörligheten i hela ryggen och stärker bröstryggen. Den är utmärkt som motvikt när du suttit mycket framför datorn eller på kontoret.

Du kommer känna under övningen att den tar i bröstryggen, samtidigt som du får sträcka ut i framsida bröst.

Gör så här:

Sitt med raka ben.
Andas in och på utandning för höger hand till utsidan av vänster ben och vänster arm rakt bakåt. Försök vrida dig så att armar och axlar är i samma linje. Brösta upp dig varje gång du vrider och tänk att någon tar tag i din bakre hand och sträcker dig lite bakåt.

Andas in när du byter sida och andas ut åt andra hållet.
Fortsätt i ca 3 min. Håll upp ryggen hela tiden, även när du blir trött.

Avsluta med att vila på rygg och känna blodet strömma in i bröstryggen.

pachitwist 2 pachitwist

Related Posts

Workshops

Ashtanga Sommarvecka 12-17 Aug

Daniela håller en hel veckas Ashtanga. Den här veckan passar utmärkt för dig som vill fördjupa din Ashtanga och få en perfekt avslutning på sommaren/start på höstterminens yoga! Jag håller ledd Ashtanga, med fördjupande teman som pranayama, bandhas och drishti, bakåtböjare mm.

Workshops

Introduktion i Ashtangayoga

Introduktionskurs i Ashtangayoga 3 dagars workshop i Ashtangayogans grunder.Denna omgång får du hela 4 klasser varav två teknikklasser, en hel klass med ashtangans första serie samt en klass i andningsgrunder. Ashtangayogan är en av de Read more…

Info

Antistressklasser på fredagar

Hur kan vi hantera stress? Den eviga frågan i vårt samhälle idag. Genom åren har jag haft stressfysiologi som brinnande intresse, vare sig vi upplever ett akut trauma eller långvarig vardagsstress så har vi samma Read more…