Denna meditation har allt, andningen regleras av mantrat fokus utvecklar hjärnans kapacitet att kunna sortera och hålla fokus riktat, samtidigt stimulerar handens mudras din hjärnas bodymap.

Denna version är 12 min du kan växla upp till att göra den 30 min totalt. Dela tiden på 6 delar. Första delen sjunger du högt, andra delen viskandes, tredje och fjärde tyst, femte viskandes, sjätte sjung igen.

Mantrat är Sa Ta Na Ma vandra med tummen tryckt mot pek, lång, ring, lill intakt med mantrat.

Fokus att projicera mantrat ut genom tredje ögat eller visualisera att mantrat går in genom hjässan och ut genom tredje ögat.

här är en skön version at följa från Spotify. https://open.spotify.com/track/3vfUuOv6TELGCk83C0zkKr?si=daiHSiazQlqUVFm0j6_mMA

Varmt lycka till och ha ett underbart höstlov!


0 thoughts on “Kirtan Kriya”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Related Posts

Info

Allt om ryggen med gästlärare Olivia Berggren

Allt om ryggen Välkommen till workshopen där vi yogar för ökad kroppskännedom, styrka och glädje över kroppens alla möjligheter!Att ryggen är en central del av vår kropp i rörelse råder det inga tvivel om, men Read more…

Info

Gongbad – Koncert Mateusz Krawiec

Gongbad och föreläsning med Mateusz Krawiec 2 feb Gongbad är en upplevelse utöver det vanliga.En djupavslappning till de läkande vibrationerna av gongen ger en stressreducerande effekt. Vibrationerna hjälper oss att aktivera vårt parasympatiska nervsystem och djupt Read more…

Info

Backbend Journey

Tycker du att bakåtböjare är utmanande? Du är inte ensam. Därför kör vi en hel vecka med tid till bakåtböjare, Både övningar för att ge kroppen den styrka och rörlighet som behövs, men även den teknik och de saker vi kanske inte inte riktigt hittar själva för att göra bakåtböjare till din roligaste del i din träning.